Slachten van een schaap

Alles wat mens en dier eten en drinken wordt hier besproken.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Slachten van een schaap

Post by Repelsteeltje »

EVA wrote:ook wel maar waarschijnlijk heb ik daar alleen maar ouwe knollen van gegeten...elke keer taai vlees.
:shock: Wat? Hoe ouder hoe lekkerder! Jij moet echt eens gaan werken aan je kookkunsten!
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Slachten van een schaap

Post by FincaInSpanje »

Paard is echt lekkerder dan rund. Met name als je stoofschotels maakt met grote brokken vlees.

Mijn vader was slachter en gediplomeerd kok en hij prefereerde paard boven rund. Veel mensen zien paard echter niet als consumptie dier dus is er geen grote markt voor. De meeste paarden belanden daarom in snacks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Slachten van een schaap

Post by Repelsteeltje »

FincaInSpanje wrote:Paard is echt lekkerder dan rund. Met name als je stoofschotels maakt met grote brokken vlees.

Mijn vader was slachter en gediplomeerd kok en hij prefereerde paard boven rund. Veel mensen zien paard echter niet als consumptie dier dus is er geen grote markt voor. De meeste paarden belanden daarom in snacks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Met als gevolg dat paardenvlees nauwelijks meer te verkrijgen is in NL en als het er is, is het vreselijk duur.
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: Slachten van een schaap

Post by Plaag »

Kippen, eenden, konijnen, koeien, varkes, geiten, schapen en paarden heb ze allemaal zien geslacht worden.
Maar heb zelf enkel Kip, eend, varken helpen slachten.
TOLERANCE IS SUICIDE
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Slachten van een schaap

Post by EVA »

FincaInSpanje wrote:Paard is echt lekkerder dan rund. Met name als je stoofschotels maakt met grote brokken vlees.

Mijn vader was slachter en gediplomeerd kok en hij prefereerde paard boven rund. Veel mensen zien paard echter niet als consumptie dier dus is er geen grote markt voor. De meeste paarden belanden daarom in snacks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

ik heb er geen probleem mee om paard te eten.
het zou een onrealistische gedachte zijn om te denken dat er geen paarden geslacht worden....
en als dat vlees er is, waarom zou ik het niet opeten dan?
dat zou ik zonde van het vlees vinden.
maar ik snap de aversie tegen paardenvlees wel. voor veel mensen is het een huisdier met een hoge aaibaarheidsfactor.
ik zou bijvoorbeeld onder geen beding hond of kat willen eten....daar zit bij mij een duidelijke grens.
zelfs in een ernstige shtf situatie zal ik dat vlees waarschijnlijk niet over mijn lippen krijgen.
heeeeel misschien de kat van de buren (kudtkat :twisted:) maar ik acht de kans groter dat ik mensenvlees zal eten! :?

De reden dat ik dacht dat paardenvlees taai is komt doordat ik het een keer gegeten heb en ik brak mijn tanden er bijna op.
was het een slechte kok? geen idee eigenlijk...
maar ook omdat ik paardenrookvlees beduidend taaier vind dan runderrookvlees.
dan is de conclusie snel getrokken toch?

is het echt zo dat ouder paardenvlees lekkerder is?
of zat repel me weer te stangen oid...
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: RE: Re: Slachten van een schaap

Post by FincaInSpanje »

EVA wrote:

ik heb er geen probleem mee om paard te eten.
het zou een onrealistische gedachte zijn om te denken dat er geen paarden geslacht worden....
en als dat vlees er is, waarom zou ik het niet opeten dan?
maar ik snap de aversie tegen paardenvlees wel. voor veel mensen is het een huisdier met een hoge aaibaarheidsfactor.
ik zou bijvoorbeeld onder geen beding hond of kat willen eten....daar zit bij mij een duidelijke grens.
zelfs in een ernstige shtf situatie zal ik dat vlees waarschijnlijk niet over mijn lippen krijgen.
heeeeel misschien de kat van de buren (kudtkat :twisted:) maar de kans is groter dat ik mensenvlees zal eten! :?
Grote kans dat je het al een keer gegeten hebt bij de Chinees, vroeguh [emoji12].

Ff serieus.
In principe heb je gelijk. Honden en katten zijn carnivoren en het eten van carnivoren is niet zo goed voor de mens op de lange termijn en het smaakt ook niet echt schijnt. Ik weet niet precies hoe het zit maar het heeft met de lever en andere organen te maken waarom het niet goed voor de mens is. Al zien Aziaten het vaak als delicatesse. [emoji85]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Slachten van een schaap

Post by EVA »

Plaag wrote:Kippen, eenden, konijnen, koeien, varkes, geiten, schapen en paarden heb ze allemaal zien geslacht worden.
Maar heb zelf enkel Kip, eend, varken helpen slachten.
kip, haas, eend, duif en gans heb ik helpen slachten. bij het pluimvee mag de kop er gerust nog aan zitten, bij de haas heb ik hem er liever af.
dat laatste zal wel iets vrouwelijks zijn.... :oops:
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: RE: Re: Slachten van een schaap

Post by EVA »

FincaInSpanje wrote:Grote kans dat je het al een keer gegeten hebt bij de Chinees, vroeguh [emoji12].

Ff serieus.
In principe heb je gelijk. Honden en katten zijn carnivoren en het eten van carnivoren is niet zo goed voor de mens op de lange termijn en het smaakt ook niet echt schijnt. Ik weet niet precies hoe het zit maar het heeft met de lever en andere organen te maken waarom het niet goed voor de mens is. Al zien Aziaten het vaak als delicatesse. [emoji85]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom ik geen katten en honden zou willen eten hoor,
er zat niet een logische reden zoals jij beschrijft achter...

Ergens in zuid amerika eten ze graag cavia's....ik vind ze super schattig en ik heb ze vaak als huisdier gehad
maar als het een cavia is die ik niet ken eet ik die ook gewoon op.
dus het ligt ook niet aan de aaibaarheidsfactor waarom ik geen honden en katten wil eten....
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Slachten van een schaap

Post by ghostwhiper »

in engeland was er een jaar of wat terug een paardenvlees schandaal.
hadden ze het rundervlees in de lasagne voor goedkoper paardenvkees vervangen en dat bleek al jaren te gebeuren.
gelijk een groot schandaal want daar eten ze helemaal geen paard.
sommige bedrijven hebben daar wel handig op ingespeeld en zette pagina grote advertenties zoals deze in de krant :mrgreen:
mini-topical-beef-19102.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Slachten van een schaap

Post by FincaInSpanje »

In NL ook met Willy Selten een grote vleesverwerker. Het probleem is dat er veel gerommeld word en dat men niet eerlijk is over herkomst en soort vlees.

Ook China telkens weer een nieuw schandaal.

Daarom zou het niet verkeerd zijn als mensen zelf weer een deel voor eigen consumptie opfokken en slachten. Beetje ruilhandel is ook mooi. Dan blijft de roverheid van je centen af.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Slachten van een schaap

Post by Repelsteeltje »

@EVA

Ik zit je niet te stangen. Lekkerste paardenvlees is van een oud paard of dat van een veulen. Maar alles ertussen in is taaier. Eet dus of het veulen op of laat hem zijn leven lang fatsoenlijk eten en werken voor echt het malste vlees.

@EVA en @Fincainspanje

Carnivorisch vlees is echt niet slechter dan herbivorisch vlees. Beiden zijn lekker en gezond. Katten smaken in alle opzichten naar wild konijn en honden smaken als een iets zoeter varkensvlees met de consistentie van rundvlees. Errug lekker!
Post Reply