Muggen

Post Reply
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Muggen

Post by Peerke »

Mij moeten ze niet hebben.

Een tip is knoflook eten, maar daarmee hou je ook je partner op afstand. Tenzij je allebei knoflook hebt gegeten, dan ruik je het niet van elkaar.

Citronella of de kunstmatige versie werkt iets.

Deet werkt zeker maar is niet echt gezond.

10 ml echte tea tree olie in 250 ml alcohol werkt zeker tegen muggen, teken en ander ongedierte. Het is 100% natuurlijk, maar je ruikt als een spoorbiels.

Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 674
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Muggen

Post by SurfEasy »

Hoi @peerke dat van de Tea Tree Olie lijkt me een goed idee maar muggen prikken ook door je kleding heen, als men zich helemaal insmeerd dan komt je kleding er ook onder te zitten.

Ha knoflook en gember eet ik nu ook veel meer maar dat heeft een andere reden, ja smorgens ruikt de hele slaapkamer naar knoflook, je kan het trouwens verdoezelen door warme melk te drinken, die tip kregen we een keer van een **oude idische man**, maar ik neem ook amper dierlijke producten.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Muggen

Post by Peerke »

G1000 kleding van Fjallraven is zo dicht gewoven dat daar geen mug doorheen kan steken. Die kleding is niet goedkoop maar wel goed en zeer slijtvast.
Als je dan de onbedekte huid even sprayt met dat mengsel is de kans op steken nagenoeg nihil.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply