Kleine besparingen zijn ook besparingen

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
Post Reply
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Kleine besparingen zijn ook besparingen

Post by Peerke »

Ik hou alle aanbiedingen bij als een soort van sport omdat ik er toch de tijd voor heb.

Zo was de koffie bij jumbo in de aanbieding tegen 50% korting. 2,25 voor een pond dark roast. Dus 6 pakken meegenomen. Scheelt weer bijna 15 euro.
Voorheen had ik voorgevulde cups van Dolce Gusto. 15 cups voor 4,50 euro. Sinds de zomer gebruik ik navulbare cups. Uit 1 pondspak van 2,25 haal ik ongeveer 50 cups. Een keer of 6 goedkoper denk ik.

Deze week is Felix natvoer bij AH 1+1 gratis. Vandaag alvast 4 dozen meegenomen. Scheelt ook alweer bijna 12 euro.

Even langs de Poolse supermarkt voor een avondmaal, tube smeerkaas met paprika, drinkyoghurt en eiersalade. 3,85 ipv het dubbele.

Haalde bij LIDL redelijk lang houdbare salami, cervelaat en chorizo. 3 euro voor 250 gram, komt op 12 euro per kilo.
Voorgesneden kosten ze bij AH >20/kg.

Aardappelen koop ik lokaal bij een boertje voor 1,50 per 3 kilo. Is dus 50 cent per kilo. Dat een super er 2 per kilo voor vraagt moeten hun weten. Scheelt mij 1,50.

Nu hoef ik niet zuinig te doen, maar leuk vind ik het wel !

Sinds ik de val angst van het fietsen heb overwonnen, doe ik de meeste kleine boodschappen met de ouderwetse gewone fiets in plaats van de electrische. Nu bijna een maand verder bevalt het me wel. Zeker op stadsverkeer is er bijna geen verschil in tijd, maar ik moet wel trappen. Ik word sterker van de gewone fiets en lui van de electrische.

Bij gunstige omstandigheden haal ik al bijna 22 per uur, waar de electrische begrensd is op 25. Straks ga ik op de gewone fiets sneller dan de electrische kan ....
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Kleine besparingen zijn ook besparingen

Post by Peerke »

Plus supermarkt
2x Affligem blond 0,0 en 2x Leffe bruin 0,0 1+1 gratis: -12,68
1x Affligem Tripel a25% korting: - 4,60
Remia 1+1 gratis: - 1,74

Totaal voordeel: 19,02

Poolse supermarkt:
JBB hotdogd: 1,49 (-1,49)
Krokiety: 1,55 (--1,55)

Totaal voordeel: 3,04

Aldi
Pond druiven a 1,19 (van 1,89) -0,70

Bespaard vandaag: bijna 23 euro.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 674
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Kleine besparingen zijn ook besparingen

Post by SurfEasy »

Kleine besparingen zijn ook besparingen.
Helemaal mee eens, je kan haast stellen dat we daar dagelijks mee bezig zijn.

We stoken al aardig wat jaren niet mee, hebben ik deze flat één hoog gewoond en gingen nooit met de lift, waar hele dikke motoren op zitten, en hebben er geen moeite mee om de AA en AAA batterijen, en powerbank 20.000 mA in de schuur op te laden, die we weer gebruiken om een paar LED lampjes savonds te gebruiken, ook hebben we geen keuken apparaten, en vrijwel geen andere toestellen.
Andere mannen hebben allerlij toestellen in de schuur die aardig wat stroom gebruiken, ((om te slijpen lassen cirkelzaag, schuurmachine)) dat hebben we amper.
Zelfs hebben ze er koelkasten en vriezers, die hebben we niet eens, we hebben die staan in de supermarkten waar ze het ook nog bevoorraden, en de energie kosten betalen haha.

Ook het gebruik van wasmachine is maar één keer in de week, mijn vrouw doet ook nog aardig wat wasjes op de hand, zo blijft de stof langer mooi en hoef je het ook niet te strijken, als we kleding kopen knijpen we het ook wat bijelkaar om zo te zien of het snel kreukeld en dan kopen we het niet.

We lopen er altijd keurig bij zonder keukels of valse vouwen in de kleding, trouwens we hebben ook maar heel weinig kleding van ons samen past het met gemak in een stoffen kast, maar wat we hebben is goed en smaakvol.
Thuis hebben we eenvoudige gemakkelijke warme kleding aan, om ook winters niet te koud te worden en bewegen ook goed, we wonen in een flat van 8 hoog die lopen we in een vlotte teampo steeds een trede overslaand, lopen dan ook nog wat de afgesloten galerijen af en gaan dat steeds weer met de trap lager tot we weer omhoog gaan.
Ook in de wijk met veel kruiden en wilde groenten.

In de supermarkten kopen we niet veel, er is vrijwel geen broodbeleg wat gezond is, groenten kopen wat het voordeligtste is, eten ook niet veel aardappelen, daar zit veel zetmeel en koolhydraten in en word veel bespoten.

Buiten ons eten kopen we zelden iets anders er zit te veel rommel bij wat het lichaam niet nodig is.
Eerst was het altijd omdat we budget-minima waren, met onze AOW hebben we meer armslag maar blijven goed opletten wat betreft de uitgaven, waar door je wat achter de hand hebt als er iets kapotgaat of je dikke rekeningen krijgt als eigen bijdragen omdat het ziekenfonds steeds minder vergoed.

Ja beste @peerke Kleine besparingen zijn ook besparingen.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Kleine besparingen zijn ook besparingen

Post by Peerke »

Vanmorgen even langs de Jumbo voor die Stegeman worsten. Ik fietste opeens zomaar door het park en zat al in de stad dus gelijk langs de Sklep (Poolse supermarkt) en jawel, weer een maaltje voor 1,70 in de afprijzing (tgt 26-3). Al met al weer een goeie 10 euro bespaard.
Stegeman.jpeg
Pools maaltje.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Koopje bij Aliexpress

Post by Peerke »

Ik kon het zelf niet geloven. Een compleet soft shell pak voor 5 euro, maar het staat er echt, incl. gratis verzending al kan het even duren maar ik heb de tijd..
ss pak.jpg
Heb ook maar een zomerjas en een winterparka besteld voor 5 euro elk.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply