Spaarkaarten, klein voordeel is ook voordeel

Sparen voor later, investeren, edelmetalen, opslag van waarde, soorten valuta, munten, wereldeconomie enz
Post Reply
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Spaarkaarten, klein voordeel is ook voordeel

Post by Peerke »

Ik bedoel niet de spaarkaarten van b.v. AH, waar je zegeltjes mag kopen om op een kaart te plakken om dan iets aan invest terug te krijgen.

Ik doel op de gratis zegeltjes.

BV. Bij de trekpleister hebben ze een actie. 1 volle kaart levert 2,50 euro korting op bij een volgende aanschaf.
BV. Op de markt bij de kaasboer krijg ik bij aankoop van kaas zegeltjes. Een volle kaart levert een besparing op van 2 euro.

Het zijn allemaal kleintjes, maar veel kleintjes worden ook groot. En wie het kleine niet eert ...

p.s. Ik ben geen vrek. Voor vrekkentips verwijs ik naar: www.vrekkenpagina.nl
Uiteraard koop ik dat boekje a 8,95 niet. :)
Lies live on, and the truth is the victim.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Spaarkaarten, klein voordeel is ook voordeel

Post by Repelsteeltje »

Ik koop de koopzegeltje van de AH en de Jumbo wel. Reden is simpel. Het levert meer op dan de bank.

Voorbeeld. Bij de Jumbo heb je een volle spaarkaart bij 25 zegeltjes. Oftewel, het heft je 2,50 gekost. Je krijgt er echter 2,60 voor. Dat is 4% rendement. Bij een bank mag je al blij zijn als je 1 a 2% krijgt op jaarbasis. Nu kan je na 1 keer voor 25,- aan boodschappen halen en de eenmalige investering van 2,50 binnen 5 minuten al je 4% rendement over het geinvesteerde krijgen.

Bij de AH heb je er meer nodig wil je er aan verdienen.

Persoonlijk spaar ik de kaarten ook gewoon op als appeltje voor de dorst. Het extra geld dat je uitgeeft mis ik niet direct, maar zowel bij de AH als de Jumbo kan je elke kaart inleveren ook al zit er maar 1 zegeltje op. Je geld krijg je dus ten alle tijden terug.

Gratis zegels spaar ik ook altijd. Aan gratis zit namelijk maar 1 nadeel, en dat is dat ze geen geld toegeven :D
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

Re: Spaarkaarten, klein voordeel is ook voordeel

Post by Bobo »

Gisteren een klant gesproken met een spaarplan bij een dierenwinkel: elke baal hondenvoer a €56 is een stempel en bij 10 stempels een gratis baal. 11 balen voor €560,-

Nu verkoopt de winkel waar ik werk dezelfde balen voor €49,95. Dus 11 balen voor €549,45

Soms is een spaarkaart de moeite niet waard maar gelukkig meestal wel.
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Spaarkaarten, klein voordeel is ook voordeel

Post by Repelsteeltje »

@Bobo

Niet iedereen rekent even door. Enig idee hoeveel mensen een kaart met 8 stempels "verliezen"? In de praktijk komt het er echt op neer dat (qua hoeveelheid stempels) maar 1 op de 3 volle kaarten daadwerkelijk word ingeleverd.

Pure kassa voor de bedrijven!
Post Reply