Burgerwacht zou in elke dorp en stad en in alle wijken en straten, aanwezig moeten zijn.

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: Burgerwacht zou in elke dorp en stad en in alle wijken en straten, aanwezig moeten zijn.

Post by Plaag »

dan zou ik mij mits vergunning en nodige training liever een schietijzer aanschaffen inplaats stuk hout.
TOLERANCE IS SUICIDE
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

Re: Burgerwacht zou in elke dorp en stad en in alle wijken en straten, aanwezig moeten zijn.

Post by Bobo »

Repelsteeltje wrote: Een goede conditie is belangrijk. Honkbal is daarom een zéér goede sport :P
Ijshockey en cricket werken ook prima ;)
Cricketbat heb ik ook nog wel liggen maar is een "kindermaat"

Een vergunning voor een schietijzer zou ik graag willen, zowel voor verkoop als gebruik. Alleen het gedoe voor de wapenvergunning en de kosten voor een handelaarsdiploma houden het tegen.

Maar de schietclub zit op 5 minuten lopen dus binnenkort komt het er hopelijk toch van.
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Burgerwacht zou in elke dorp en stad en in alle wijken en straten, aanwezig moeten zijn.

Post by Repelsteeltje »

Soms vraag ik mij af waarom er zo'n zware wetgeving is terwijl dit soort figuren gewoon mogen bezitten:
https://youtu.be/KUonA66btgI
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: Burgerwacht zou in elke dorp en stad en in alle wijken en straten, aanwezig moeten zijn.

Post by Plaag »

Bobo wrote: Cricketbat heb ik ook nog wel liggen maar is een "kindermaat"

Een vergunning voor een schietijzer zou ik graag willen, zowel voor verkoop als gebruik. Alleen het gedoe voor de wapenvergunning en de kosten voor een handelaarsdiploma houden het tegen.

Maar de schietclub zit op 5 minuten lopen dus binnenkort komt het er hopelijk toch van.

Is het dan zo moeilijk om een vergunning te verkrijgen?
TOLERANCE IS SUICIDE
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

Re: Burgerwacht zou in elke dorp en stad en in alle wijken en straten, aanwezig moeten zijn.

Post by Bobo »

Gezien de huidige staat van Nederland en de influx van medelanders zijn ze hier wat moeilijker met de afgifte. De screening duurt langer. Een collega is er ook mee bezig en die moet voor de zoveelste keer uitleggen waarom hij het wilt enzo. Maar dat gaat nogal snel als je een bepaalde politieke visie uitdraagt.

Een handelaarsdiploma is gewoon een dure investering van minimaal €2.500,- voor alleen de lessen. Eventuele aanpassingen in een pand om het geschikt te maken liggen vele malen hoger.
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Burgerwacht zou in elke dorp en stad en in alle wijken en straten, aanwezig moeten zijn.

Post by Repelsteeltje »

Bobo wrote:Gezien de huidige staat van Nederland en de influx van medelanders zijn ze hier wat moeilijker met de afgifte. De screening duurt langer. Een collega is er ook mee bezig en die moet voor de zoveelste keer uitleggen waarom hij het wilt enzo. Maar dat gaat nogal snel als je een bepaalde politieke visie uitdraagt.
Zorgen dat je politiek neutraal overkomt werkt altijd. Nooit kleur laten zien. Oftewel, gebruik sociaal-maatschappelijke camouflage ;)
Post Reply