homestead in canada/vs

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

homestead in canada/vs

Post by ghostwhiper »

van een ander forum af en gepost op 20-1-14 ;)

Ik ben al een langere tijd bezig met informatie verzamelen en plannen maken voor emigratie naar canada en daar een lap grond te kopen en een homestead op te bouwen.
Langzamerhand worden de plannen concreter en meer gedetailleerd.

De bedoeling is om een kleine 20+ acre grond te kopen met minimaal tussen 7 a 10 acre aan bomen en de rest gras/overwoekerde vlakte of meer bomen. En een stroompje/beekje/riviertje
De reden waarom ik minimaal 7 acre aan bos wil is simpel je kan in theorie daar genoeg kappen en aanplanten ieder jaar voor brandhout en dat voor de rest van je leven.
Nog een reden voor een mooi stuk bos is natuurlijk bouwmateriaal want ik wil een log cabin bouwen van minimaal 12x15 foot (4x5 meter) en uiteraard jacht op eigen terrein.

Er komt een paar acre aan grasland voor vee (koeien en of schapen) en te verwerken tot hooi en minimaal 2 acre als akker
In de eerste instantie wil ik starten met een aantal schapen kippen en konijnen voor zowel voedsel als inkomsten.

Wat betreft elektra hooguit een aantal zonnepanelen en of een windmolen maar waarschijnlijk geen net stroom


Opstart plan (2 jaar durend project)

Ik ga bij mijn familie wonen en daar blijf ik in de regio wonen en het opbouwen zal in de weekenden en vakanties gaan plaatsvinden mits het Kwa afstand te doen is.
Andere optie is eerst een container om te bouwen tot woning en in de buurt van de grond gaan werken en in de weekenden bouwen.

Wil als eigen baas aan de gang en wat ik wil doen is vraag zat naar in zo'n beetje heel canada

Ten eerste komt er een schuur voor gereedschap/trekker etc zodat dat droog en veilig staat en ik droog kan werken.

Daarna komt de aanschaf van een trekker met voorlader ploeg, cultivator, grasmaaier aardappelploeg en eventueel balenpersje
Voor vrij weinig geld koop of huur je ook een palenboor voor achter de trekker en dan komt de omheining aan de beurt.

Bouw kippen en konijnenhok, de stal en de aanschaf kippen en konijnen.

Daarna het belangrijkste het voorbereiden van de akker en de bouw van het huis
Heb de trekker nodig om de boomstammen op te hijsen

Tussendoor zijn er nog wel een paar honderd dingen die moeten gebeuren maar die kom ik wel tegen
Verder heb ik eigenlijk alles wel op een rij staan maar toch heb ik nog een paar dingen waar ik mee zit.

Belangrijkste eerst en dat is wat kan ik het beste op de akker zetten en hoe veel.
Er komt sowieso een kelder (beton) onder het huis om de groente op te slaan.

Daarnaast (vlees)koeien of schapen en wat waarom.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: homestead in canada/vs

Post by ghostwhiper »

Put slaan was ook de bedoeling
Is alleen hopen dat die niet bevriest.
Oppompen naar een buffertank in huis was de bedoeling
Wat betreft filteren etc moet ik nog uitzoeken.
Stroompje is bedoeld voor het sproeien van akker.

post 3
Stroompje = watermolen = waterpomp
Maar na een jaar of 3 een keer hoor want moet het eerste jaar al gigantisch veel werk verzetten.
Eerst de basis voor elkaar hebben
Pomp in de eerste instantie wel met diesel of benzine pomp.

Waar in canada weet ik nog niet.
Ligt aan de grondprijzen, wat er mogelijk is en natuurlijk of ik een stuk grond vind wat me aantrekt.
Basis waaruit ik ga werken is in de buurt van red deer albertha (iets van 200 mijl ten noorden van calgary)
Ik ga alleen heb geen partner of gezin en dat maakt het natuurlijk wat makkelijker om zo'n stap te zetten


post 4
Cash zal sowieso helpen maar aangezien ik er familie heb wonen kan ik via hun waarschijnlijk een sponsership visum krijgen.
Eigen onderneming wil ik sowieso op gaan zetten want geld blijft zeker de eerste paar jaar toch wel nodig.
Blijft me verbazen dat de regels in iedere provincie daar anders zijn
In albertha zal ik overnieuw rij examen moeten doen terwijl Qeubec niet zo moeilijk is
Is nog een heel uitgepluis

Ohja een deel van het cash zal goud worden.
Is daar toch wat makkelijker om met goud te betalen dan duur mn euros omwisselen voor CAD.

post 5
Maar nog even terug op mijn vragen.
Wat zou ik het beste kunnen verbouwen in de niet zo lange zomer die ik daar zal hebben op die 2 acre (0,8 hectare)
Vooral op graan richten of meer op aardappelen?
Heb nog niet echt een idee over wat te verbouwen namelijk.
Het verbouwen zelf en de grond gereedmaken is geen probleem dat lukt me wel

En wat betreft vee?
Kippen en konijnen voor vlees en eieren komen er sowieso maar zou daarnaast meer willen maar wat??
In geval van koeien en varkens zou het een leuke mest opbrengst hebben voor de landbouw maar Hoe zit dat met schapen?
En hoe zit het met de voor en nadelen van die 3 tenopzichte van elkaar.

post 6
Wat betreft een shtf en schapen weg Door moslims lijkt me in the middle of nowhere in canada vrij klein.
Ben sowieso heel makkelijk er komen sowieso rondom mijn lap grond een aantal bordjes met de tekst: tresspassers Will be shot.
Een van de dingen waar de grond ook aan moet voldoen is aan het einde van een doodlopende weg wat betreft ligging.
Dan is het namelijk makkelijk om er een hek neer te zetten waar je Door moet wil je het terrein op kunnen.
Nee er komt niet om het hele terrein een hek maar alleen het erf zodat ik niet constant over mn schouder hoef te kijken vanwege beren bobcats wolven etc

Als ik koeien ga houden zou het niet vanwege melkproductie maar vanwege vlees zijn.
Misschien dat ik op Den duur wel voor melk koeien zou kiezen maar het is en blijft arbeidsintensief.
Deze komen in de winter inderdaad in een potstal te staan.
Zo heeft een oom van mij zijn vlees koeien ook staan in de winter.

Ganzen lijkt me op zich ook wel een goed idee daar ga ik eens verder informatie over zoeken.

Geiten in de vries kou lijkt me niet zo geschikt dan zitten schapen beter in hun wol

Ben al aardig geholpen op gebied van dieren en landbouw en ga eens wat meer info vergaren.

heden 2015

plan bestaat nog steeds en is enigzins veranderd.
ook dit jaar weer ingeschreven voor diversity lottery voor de VS en als ik hem krijg kan ik vanaf 1 januari 2017 die kant op (moet binnen een jaar emigreren)
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Gnosis
Posts: 43
Joined: Wed Dec 09, 2015 6:09 am

Re: homestead in canada/vs

Post by Gnosis »

Zit met veel interesse mee te lezen en ga je topic zeker in de gaten houden!
RDNK76
Posts: 37
Joined: Wed Dec 09, 2015 8:03 am

Re: homestead in canada/vs

Post by RDNK76 »

Voor je water bevriezingsprobleem, check het spring box principe

Hier een kant en klare oplossing https://www.practicalpreppers.com/onlin ... etail-view (OF als leidraad om het zelf (na) te bouwen)
Last edited by RDNK76 on Sat Dec 26, 2015 10:58 am, edited 2 times in total.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: homestead in canada/vs

Post by Repelsteeltje »

20 acres is ca 2 hectare. 2 Hectare is ruim voldoende om een zelfvoorzienend leven op te bouwen. Wel zit ik met de koeien. Koeien hebben relatief veel grond nodig. Ik zou de prioriteit qua vee leggen op geiten en schapen. Een koppeltje van elk is voldoende. Aan vullen met konijnen en je komt een heel eind.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: homestead in canada/vs

Post by ghostwhiper »

niet helemaal @repelsteeltje.
20 acres =
8.09371284 hectares
bron: https://www.google.nl/search?q=20+acres ... e&ie=UTF-8

is allemaal redelijk goed berekend in de loop der jaren, ben er sinds 2006 al mee bezig en een gigantische hoeveelheid aan informatie vergaard in de jaren ;)
enige wat nu nog ontbreekt is daadwerkelijk van theorie naar praktijk gaan.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: homestead in canada/vs

Post by Repelsteeltje »

ghostwhiper wrote:niet helemaal @repelsteeltje.
20 acres =
8.09371284 hectares
bron: https://www.google.nl/search?q=20+acres ... e&ie=UTF-8

is allemaal redelijk goed berekend in de loop der jaren, ben er sinds 2006 al mee bezig en een gigantische hoeveelheid aan informatie vergaard in de jaren ;)
enige wat nu nog ontbreekt is daadwerkelijk van theorie naar praktijk gaan.
My bad, ik had are in gedachten dat is ca 1000m2.

20 acre is veel hoor. Heb je niet eens nodig dan. 2 hectare is meer dan voldoende!
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: homestead in canada/vs

Post by ghostwhiper »

niet voor complete zelfvoorzienendheid op die breedte graad.
het is te koud voor snelgroeiende bomen dus heb je meer oppervlakte nodig, tevens gaat er al snel een hectare hout richting de bouw van alle gebouwtjes/stallen, omheining en huis.
daarnaast ook voor de jacht op eigen terrein is meer grond beter en de mens wil van nature uitbreiden.
liever op de groei dan na 3 jaar te kort komen.

dit is allemaal uitvoerig doorberekend met hulp van een aantal ervaren homesteaders in die regio, wiel overnieuw uitvinden is niet nodig.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: homestead in canada/vs

Post by Repelsteeltje »

Ik ga uit van een Nederlands klimaat. Hier is 2 hectare genoeg. In het koudere Canada zou je inderdaad meer nodig hebben maar veel grond kan bezuinigt worden op de veestapel. Die vereisen heel veel grond.

Eerst een kleiner stukje grond hebben met optie tot uitbreiding is ook een optie.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: homestead in canada/vs

Post by ghostwhiper »

Repelsteeltje wrote:Hier is 2 hectare genoeg.
voor hier vind ik 2 hectare ook heel krap, het is maar 100x200 meter en dat is in mijn ogen niet echt heel groot.
sowieso ruim te klein om er hout van te kappen voor de kachel als je zelfvoorzienend wil zijn zelfs in nederland.
heb familie met 6 hectare en als je daar rondloopt en ziet dat hij voor een aantal paarden nog steeds flink hooi in moet kopen etc dan is het ineens te weinig.

om toch geld in het laatje te krijgen zal ook een deel van de oogst en dieren verkocht gaan worden zodat er munitie voor de jacht, brandstof etc gekocht kan worden.
het is niet de bedoeling om te blijven werken voor een baas uiteraard :D

grond bij kopen is in de vs soms een probleem, veel goedkope grond is een onderdeel van een groot perceel wat verkocht word door de overheden en soms door particuleren en niet iedereen gaat op een lap grond wonen.
kan dus moeilijk zijn om je buurman te traceren.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Tanfana
Posts: 5
Joined: Tue Dec 15, 2015 7:05 pm

Re: homestead in canada/vs

Post by Tanfana »

Hè gost,

Ik lees met belangstelling je post. Je stelt een vraag over wat je kan verbouwen in de buurt van Red Deer. Weet je al wat voor grondsoort je zoekt?

Ik weet dat in Alberta veel graan verbouwd wordt. Er wordt op een andere manier de grond bewerkt dan hier gebeurt. Ik ben in Saskatchewan op een akkerbouwbedrijf geweest. Die hadden ook vooramelijk tarwe. De eigenaar noemde het droge akkerbouw.

Als je wilt weten wat je qua tuinbouw in die streek kunt verbouwen ga dan op zoek naar een site van een biologische tuinderij. Die exprimenteren vaak met verschillende gewassen en verbouwen meer soorten groente dan gangbaar werkende tuinders. Maar Let gelijk op wat voor grondsoort het is!
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: RE: Re: homestead in canada/vs

Post by FincaInSpanje »

Repelsteeltje wrote:
My bad, ik had are in gedachten dat is ca 1000m2.

20 acre is veel hoor. Heb je niet eens nodig dan. 2 hectare is meer dan voldoende!
Ik heb ooit eens een berekening gedaan voor Noord Spanje en ik kwam ergens tussen de 20-30 hectare uit. Als je zowel bomen, groente, fruit als dieren wilt houden. Met 2 hectare ga je het echt niet redden.

Die 8 lijkt me een goede start en dan mogelijk uitbreiden naar behoefte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Drent
Posts: 52
Joined: Tue Dec 08, 2015 9:12 pm

Re: homestead in canada/vs

Post by Drent »

Repelsteeltje wrote:Ik ga uit van een Nederlands klimaat. Hier is 2 hectare genoeg. In het koudere Canada zou je inderdaad meer nodig hebben maar veel grond kan bezuinigt worden op de veestapel. Die vereisen heel veel grond.

Eerst een kleiner stukje grond hebben met optie tot uitbreiding is ook een optie.
Nee, ook hier is 4 ha gras&hooi/moestuin/gebouwen minimum als je alles zelf wil kunnen. Genoeg hooi oogsten voor wat schapen, geiten en wat pony's kost je zo 2ha + 1ha voor de verkoop om uit de kosten te komen. En dan kan je hier nog in de winter de schapen en mogelijk pony's op je hooiland laten lopen. Pony is goede optie voor ligt werk, maar ze produceren ook veel mest waar je goede compost voor je moestuin van kan maken. Wil je een beetje onafhankelijk zijn qua vers bloed loop je met groot vee heel snel vast op te weinig ruimte, kleine dieren vreten minder en je kan meer individuen aanhouden zodat je bloedspreiding makkelijker is. Hier in NL wil ik ivm papierwerk zeker geen koeien/varkens, voor schapen en geiten is enkel UBN nummer en paar tientjes lidmaatschap nodig en als je de faciliteiten en papieren hebt schijn je voor eigen gebruik nog steeds schapen/geiten/varkens thuis te mogen slachten (moet je vriezer wel groot genoeg zijn of je beesten klein genoeg).
Bos voor brandhout komt daar bovenop, dus je zit zo aan de 6ha en dan is de 8ha/20acre die hier aangeven wordt inderdaad al vrij minimaal.

Ik zou heel goed kijken naar de hoeveelheid vlees die van je dieren komt, zeker als je alleen bent en voor je eigen vriezer slacht.

Qua omheining is daar je graasland en je nacht/permanente huisvesting voor je vee een stuk wat je net als je moestuin heel goed moet afrasteren, dat is je huisdeel en zal 1-2 acre zijn (0.5-1 ha). Kijk daarbij ook heel goed naar waar je de hekken wil hebben, want daar zal je meer door moeten dan je eerst denkt. Je hooiland en je bos voor brandhout heeft genoeg aan een paar paaltjes en een draad als visuele steun zodat je niet een boom van de buurman omhakt.

En als er iets lastig is, is het wel land bijkopen dat aansluit aan wat je hebt. Als je zulke stukjes al kan kopen betaal je de hoofdprijs. Koop als het enigsinds kan meteen de hoeveelheid die je wil of meer als je budget het toe laat. Tijdelijk verhuren aan een boer voor verbouw mais/aardappelen/tarwe/oid kan je dan wat opleveren tot je zelf wil uitbreiden.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: homestead in canada/vs

Post by Repelsteeltje »

Ik vraag mij echt af of jullie het absolute minimum echt niet te ruim inschatten. In een Nederlands klimaat is er pp ca 1000m2 pp grond nodig om volledig onafhankelijk te kunnen zijn in een voedselproductie. Vegetarisch weliswaar, maar het is toch echt mogelijk. En ja, je produceert dan zelfs je eigen olie, noten, zaden en al het andere. Bij verbouwing voor meer personen word het alleen maar efficiënter.

Ik wil straks graag 2 hectare hebben. Oftewel een 20.000m2. Daarvan wil ik 5000m2 aan moestuin aanleggen. Middels intensieve combinatieteelt moet het mogelijk zijn dan voor 5 personen voedsel te produceren. Ca 2000 m2 is bebouwt terrein voor het huis, stal, schuur en aanverwanten. 500m2 is ten behoeve van een medicinale kruidentuin. Uiteraard eet je hier ook uit. Blijft over ca 2500m2 ten behoeve van een eventuele veestapel. Een compleet verse bloedlijn met koeien, paarden, geiten, schapen en varkens opzetten gaat niet. Wat wel kan is een gezonde konijnenfok, en een paar dieren zoals 2 geitjes, 2 spaarvarkentjes en eventueel 2 schaapjes. In de fok zou er samengewerkt moeten gaan worden met anderen.

Resteert 10.000m2 wat bos zou moeten zijn. Het overvloed aan traag groeiende bomen er rustig uit werken, en er snel groeiende bomen voor in de plaats. Beetje voedselverzameling in dit bos en wat guerilla-gardening in je eigen bos zouden de variatie aanvullingen moeten kunnen leveren.

Het is dus te doen, alleen heb je niet elke dag een dikke steak op je bord en 200 liter melk ter beschikking wat je al snel hebt met een klein kuddetje koeien/geiten. 1 Geit levert veilig 3-5 liter melk op per dag. Hoeveel meer heb je echt nodig? Je moet dus niet afgaan wat je leuk vind staan op je homestead, maar kijk alleen wat je echt nodig hebt! Natuurlijk is meer grond leuk, maar zoals ik al zei, ik ga uit van het absolute minimum benodigd en dan heb je echt niet het 4-5 voudige nodig. Anders verval je alleen maar weer in de huidige strop van materialisme en bezittingen willen hebben voor de heb zelve!
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: homestead in canada/vs

Post by FincaInSpanje »

@Repelsteeltje, ik denk dat we dingen door elkaar halen hier in onze berekeningen.

Ik ben er vanuit gegaan destijds in mijn berekeningen dat ik 80% zelfvoorzienend zou kunnen zijn met eten en drinken. In die 20% zitten zaken als het rijden van een auto, werktuigen, brandstof, keuringen, belastingen, ziekten en kosten die je nu eenmaal hebt in de huidige samenleving. Ik moest dus een deel van mijn landbouw\veeteelt producten verkopen om aan die 20% te kunnen voldoen. Geld heb je nodig om die 20% te kunnen betalen.

Voor een koe, geit of vergelijkbaar dier moet je ongeveer een hectare berekenen.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: homestead in canada/vs

Post by Repelsteeltje »

@FincaInSpanje

Ik ken het Spaanse klimaat niet zo heel erg goed maar kan mij voorstellen dat het daar wat droger is en wat minder vruchtbaar. Daarom zeg ik ook steeds in een Nederlands klimaat. Een koe heeft géén hectare grond nodig! In NL heb je voor een koe ca 1000m2 nodig. Oftewel slechts 10% wat jij aangaf. Een geit/schaap heeft nóg minder nodig namelijk slechts 200m2. Staat dan wel tegenover dat je je grond opdeelt in diverse stukjes zodat grond zich weer kan herstellen en aangroeien. Verdeel dus je grond in kleinere stukken en rouleer het land. Dan kan je er zelfs hooi van oogsten voor de wintermaanden. En als je bos mooi egaal is zonder eventuele valkuilen, waarom zou je deze niet mee laten rouleren? Koeien, geiten, schapen ed eten echt niet alleen maar gras. Dat is namelijk een fabel vanuit de dierenknuffelelite.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: homestead in canada/vs

Post by ghostwhiper »

ja @Repelsteeltje een koe heeft minimum 1000m2 ruimte om te bewegen nodig maar voer hem eens. dan zie je dat je ineens 2 hectare ruimte nodig hebt voor het planten van tarwe tbv stro en daarnaast nog eens 1 hectare aan onbegraasd gras om in te kuilen.
stro is dan voldoende voor 4 koeien maar je gebruikt met 1 koe hetzelfde als 4 koeien.
een koe kan daarnaast niet voldoende eten van 1000m2 dus zul je 2 a 3 velden nodig hebben vanwege hersteltijd van het gras en in de wintermaanden op kuil.
buien je koe een acre per persoon voor jaar rond eten van moestuin, kleinvee en daarnaast brandhout.

ga het serieus maar eens echt uitrekenen dan kom je tot hele andere cijfers.
zelfvoorzienend heb je of een hoop ruimte nodig of je moet er naast gaan werken om stro, kuil, suikerbieten brandhout en andere zaken in te kopen.

je zou niet de enige zijn die met hangende pootjes terug komt op een forum met goh jullie hebben toch gelijk met een minimum van 10 acres plus 1 acre per persoon er bij om te beginnen
zie http://www.homesteadingtoday.com voor enkele van dat soort topic.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: homestead in canada/vs

Post by FincaInSpanje »

@repelsteeltje,

Spanje waar ik zit in het noorden is behoorlijk groen, maar niet alles groeit er. In de zomermaanden heb je behoorlijk wat water nodig voor zowel gewassen als dieren.

Om redelijk zelfvoorzienend te leven zul je een voorraad moeten opslaan tijdens de oogstperiode. De schaapherder heeft ongeveer 100-150 schapen gemiddeld en met zijn 30 hectare grasland redt hij het niet in de wintermaanden. Dan moet hij van zijn voorraad hooi leven en verder grazen op gronden van de buren.

Ik zou zelf voor geiten kiezen bij de keuze voor zelfvoorzienend leven. Dat zijn taaie rakkers die feitelijk alles kunnen eten.

Ieder land zul je je plannen voor moeten aanpassen. Canada is geen Nederland en Spanje geen België. Bij mij groeien olijven, amandelen, kersen bijvoorbeeld goed, maar voor fruitbomen is meer water nodig. Een goede olijfboom kan 10 liter olie leveren. Het overschot kan je verkopen of ruilen tegen andere producten.

Het werk moet je niet onderschatten bij zelfvoorzienend leven, maar je krijgt er een vrijer leven voor terug. Niemand die je verteld wat je die dag moet doen of hoelaat je klaar moet zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: homestead in canada/vs

Post by FincaInSpanje »

Het is dat de regering van de VS zulk klote volk is, anders zou het een geweldig land zijn om voor relatief weinig dollars vele hectares grond te kopen om je eigen stekje te beginnen.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: homestead in canada/vs

Post by ghostwhiper »

@fincainspanje na de aankoop van je grond contact op nemen met de belasting en voor een paar duizend euro hoef je je leven lang nooit geen belasting meer betalen.
weet zeker dat de regering hier dan een stuk beroerder is, homestead act kennen ze hier niet.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: homestead in canada/vs

Post by FincaInSpanje »

ghostwhiper wrote:@fincainspanje na de aankoop van je grond contact op nemen met de belasting en voor een paar duizend euro hoef je je leven lang nooit geen belasting meer betalen.
weet zeker dat de regering hier dan een stuk beroerder is, homestead act kennen ze hier niet.
Ik doel meer op privacy, politie, rechten, corruptie, racisme en dergelijke wat te grabbel gegooid wordt zodra ze het woord "veiligheid" roepen.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: homestead in canada/vs

Post by ghostwhiper »

zou mij weinig schelen, hoop dat mn dichtsbijzijnde buurman 20 km verderop woont en internet hoeft voor mij niet.
die argumenten gelden hier in nederland allemaal ook.
tevens is je eigen veiligheid daar makkelijk te bewaken.
@snakedoctor kan daar wel het een en ander over vertellen denk ik :D
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
verkenner
Posts: 104
Joined: Fri Oct 16, 2015 4:47 pm

Re: homestead in canada/vs

Post by verkenner »

Als hij stroom heeft in Texas,want er is een beetje veel wind geweest.
En nu komt er een sneeuwstorm aan gewaaid.Met volgens de voorspelling 60 centimeter sneeuw.
Wel oftopic maar belangrijk,het is hier zo slecht nog ni.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: homestead in canada/vs

Post by ghostwhiper »

dat is wel een puntje @verkenner.
heb wel rekening gehouden met tornado alley in de keuze van potentiele staten om te gaan wonen.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: homestead in canada/vs

Post by Repelsteeltje »

@ghostwhiper en @fincainspanje

Volgens mij gaan jullie er echt alleen maar vanuit dat het vee van gras leeft. Vee leeft niet van alleen maar gras. Geiten en schapen zijn voornamelijk kruideneters en knabbelaars. Die gaan het bosperceeltje leuker vinden dan het weiland. Varkens zijn wroeters, die maak je ook helemaal gek met het perceel bos. Zelfs een koe eet niet uitsluitend gras. Verse blaadjes van wilgen ed zijn voor hen ook niet te versmaden. Is het bos dus mooi egaal dan kan je die daar ook mooi laten rondstruinen. Voor schapen en vooral geiten mag het wel wat onherbergzamer zijn. Vinden ze leuk.
Post Reply