Ik ga na niet al te diep op de materie in aangezien het voor mij een nieuwe techniek is maar wat ik gaandeweg leer zal ik zeker posten.
Allereerst kun je diverse kunstoffen printen en ik heb gekozen voor ABS.
ABS heeft als nadeel dat het krimpt en als je dan gewoon gaat printen op een koud bed laat dit gegarandeerd los daarom heeft een 3d printer veelal een verwarmd bed, zonder een verwarmd bed ben je eigenlijk aangewezen op PLA wat een bio plastic is gemaakt van mais etc.
PLA is op zich mooi materiaal en er komen minder schadelijke stoffen vrij tijdens het printen.
Ook kun je PLA direct op schilderstape printen maar het grootste nadeel is dat het temperatuur gevoelig is ofwel iets printen voor in de auto resulteert met warm weer in een gesmolten hoopje.
Voor het printen van ABS gebruik ik een spiegel welke ik met clips vast zet op het bed.
De spiegel moet eerst ontvet worden met aceton en daarna licht ingesmeerd worden met abs opgelost in aceton wat een soort hechtlaag vormt.
Sommige mensen gebruiken witte houtlijm opgelost in water, geurloze haarlak, prit stift of de simpele doorzichtige schoollijm voor de hechting.
Ook brengen sommige kapton tape aan op het bed, kapton tape is nogal NASA aangezien dat de welbekend gelige tape is waarmee ze ruimteschepen etc mee aan elkaar plakken

Hier vast fotos van de behuizing en de zelf gesneden spiegels voor het bed.
Ga nu snel de boel aansluiten aangezien de printer er net is.