Ik als kantoorpikkie heb een beperkte skill set qua handigheid.. Veel van mijn skills zijn compleet waardeloos als de boel in elkaar stort. Daar ben ik mij ter dege van bewust, en tijd voor een omslag. Ik ben dus een absolute n00b. Als ik al iets met mijn handen doe, doe ik dat altijd met bescherming omdat ik anders bij wijze van spreken een paar dagen de ziektewet in moet

Hier wil ik het specifiek hebben over vaardigheden, en diensten, die te gebruiken kunnen zijn nadat de stront de ventilator heeft geraakt en we met de gebakken peren zitten (mits je dat fruit hebt gestockeerd en een vuurtje hebt

Waar ik wel inventief in ben, is het hergebruiken van bestaand materiaal en dat omvormen naar iets bruikbaars.
Dus ik dacht, cursus lassen is wel okay. Maar lassen zonder stroom in een noodsituatie lijkt mij nogal lastig. Gaatjes boren en aan elkaar poppen, bouten e.d. Dat moet wel gaan. Dat handgereedschap is in ieder geval voor handen.
Ben ook relatief bedreven in het repareren van fietsen, met name MTB, sport en race fietsen. Basic onderhoud van motoren (van voor het injectie tijdperk) kom ik ook nog wel een eind mee.
Mijn idee is om mijn fiets reparative skills en gereedschap uit te breiden naar de basic fietsen zodat ik daar mensen mee kan helpen in ruil voor iets anders.
Heeft iemand misschien nog meer ideeën?
grtz Lurk