Bon...hier zijn we weer.Ik heb me dus rot geschilderd en gedaan aan mn boot. Ik had eigenlijk 2x een deadline. 1 Het wordt stilaan winter dus boot moet toch deze periode door en 2 ik moest terug operatie ondergaan nu aan mn knie . Das dus gisteren gebeurd.
Ik zei dan maar..ok we gaan er voor. Maakte de afspraak op de jachtwerf om mn boot er uit te halen en ik kon aan de slag om onderkant en romp te schuren , schilderen enz..dat heb ik dus gedaan. Onderkant nieuwe antifouling , nieuwe anodes opgelast..schroef proper gemaakt , romp geschuurd , alles geschilderd , waterlijn opnieuw geschilderd enz enz..de rest kon ik als boot in het water lag. Ik had bovendekken (voor midden achter reeds geschilderd. De binnenkant is ook helemaal opnieuw gedaan in fris wit. Zo trekt de ruimte open en is alles netjes.
De zeilen vond ik maar niks dus heb ik in mn garage hier thuis ijzeren kaders gemaakt met deuren in. Natuurlijk is dit alles zeer goed geprimed en daarna 3x in kleur gestoken. Lekker waterafstotend nu. De navigatiemast is 5x vernist . Eerst natuurlijk tot op bloot hout geschuurd.
Ik heb zo veel gedaan , zo verschrikkelijk veel geschilderd , geschuurd enz...enkel boot stond op mn ogen gebrand want deze moest klaar zijn.
De binnenbekleding , kussens enz zijn mooi overtrokken door de naaister. Alle ramen opnieuw afgekit. Motor heeft een serieus onderhoud gehad . Ook hier zitten nieuwe anodes in.De waterkoeling is een stromend systeem. Water wordt onderaan de boot opgezogen , gaat door een filter , door de motor en langs de uitlaat terug naar buiten. De motor haalde in vrijstand amper 2500 toeren. Na onderhoud en verse olie en filters enz haalt deze nu de op papier staande 3960 toeren. Dus beestje voelt zich goed nu

.
De fenders zijn vernieuwd. Mooie zwarte ''blazen '' die de boot beschermen tijdens het aanmeren of invaren van sluizen enz of tegen passanten die te dicht passeren. Nieuw rondomlicht met LED . Enkel zal ik nu nog vloerbekleding leggen maar daar heb ik tijd voor.
Ik had van een collega een Lowrance X125 dieptemeter met fischfinder en sonar op de kop kunnen tikken. De sonde" heb ik aan de binnenkant van de romp gekleefd met een goede kwak TEC 7 transparante silicone azijnvrij. Machtig hoe dat ding werkt.Even proberen fotos te plaatsen nu
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.