EDIT: nu de Schrade 51/m en 52/m gevonden. Ik denk dat we een winnaar hebben. Dit zijn de opvolgers van de 36/37.
Alleen even kijken of de micarta het prijsverschil waard is. Voor mij is het geen show piece maar gereedschap.
hier alle 4 en je kan vergelijken.Lurk wrote:Een goede morgen. Nachtje over geslapen. Schijnt nog wel eens voor te komen dat er bij de Schrade wat materiaalfouten zitten. Heb het nog niet kunnen vinden voor €40. Allemaal zo rond de €70. Fors prijsverschil ivm de dollar prijs
EDIT: nu de Schrade 51/m en 52/m gevonden. Ik denk dat we een winnaar hebben. Dit zijn de opvolgers van de 36/37.
Alleen even kijken of de micarta het prijsverschil waard is. Voor mij is het geen show piece maar gereedschap.
Vandaag ontvangen... Hollow grind ipv flat grind (tja...), kydex scheet uit thermo plastiek (ABS of zo?) en rammelend (gaan we fixen) enwodan wrote:....
Voor nog minder (geen 30€) maar eerder een bushcraft (minder groot, maar wel leuke schede) en namaak Tops:
ieldcraft TOPS Tactical Fixed Knife,Brothers of Bushcraft 9Cr18Mov Blade G10 Handle Camping Knife.
In mijn ogen veel mes voor het geld (eentje besteld). ....
wodan wrote:Vandaag ontvangen... Hollow grind ipv flat grind (tja...), kydex scheet uit thermo plastiek (ABS of zo?) en rammelend (gaan we fixen) en
handvat zijkanten niet naadloos aansluitend op het metaal van het mes zelf (gaan we schuren tot het dat wel doet).
Dus je krijgt waarvoor je betaalt. Verder is het lemmet mooi 4.5mm dik (geen 4.8 zoals in de advertentie, maar wat had je gedacht?) en het
handvat uit G10 lijkt op micarta en geeft goede grip. Al bij al dus bruikbaar, maar niet super.
Nâh, voor onder de 100,- heb je toch wel messen van een hele goede kwaliteit die je je leven (bij normaal gebruik) bijna niet verslijt ..... zoals de Casström No:10 en de Böker Plus Bushcraft en zo zijn er nog wel een aantal.Adri wrote:Jammer Maarja wat je al zei je krijgt wat je betaald
............maar als je 100 tot 150 betaald krijg je meestal net wat meer en mooier afgewerkt
Het enige verschil tov mijn chinees mesje is de manier van slijpen en de vorm van het handvat... en de schede die wat beter gemaakt is. Prijs is wel 3x hoger. Maar geen 3x beter denk ik dan.Jarv wrote:Nâh, voor onder de 100,- heb je toch wel messen van een hele goede kwaliteit die je je leven (bij normaal gebruik) bijna niet verslijt ..... zoals de Casström No:10 en de Böker Plus Bushcraft en zo zijn er nog wel een aantal.
Jarv wrote:Nâh, voor onder de 100,- heb je toch wel messen van een hele goede kwaliteit die je je leven (bij normaal gebruik) bijna niet verslijt ..... zoals de Casström No:10 en de Böker Plus Bushcraft en zo zijn er nog wel een aantal.
Jarv wrote:Nâh, voor onder de 100,- heb je toch wel messen van een hele goede kwaliteit die je je leven (bij normaal gebruik) bijna niet verslijt ..... zoals de Casström No:10 en de Böker Plus Bushcraft en zo zijn er nog wel een aantal.
Klik op attachments, add files, place inline en dan zie je:Gamble wrote:Kan geen images plaatsen hier
Hmm. Aardig idee.Carismo wrote:@wodan je kan em wel pimpen zoals deze