Pensioenfondsen zakken door het ijs, terwijl de echte klap nog moet komen.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ijs__.html
ABP waar alle ambtenaren verplicht in zitten heeft nog maar 88% dekkingsgraad. Terwijl de bestuurders wel 500k per jaar krijgen en nog eens 12% pensioendotatie in hun persoonlijke pot.
In de jaren 90 graaide Wim Kok met zijn paarse bandieten al met een truc miljarden uit het ABP, terwijl dat geld niet van hun is maar voor de werkende ambtenaren. Dat geld had minstens 3x over de kop gegaan als we de gemiddelde rendementen erop na slaan.
Daarnaast wordt door de ECB de rente op 0 gehouden en wie moeten de staatsobligaties opkopen tegen soms wel negatief rendement ...... precies de pensioenfondsen.
Daarnaast moeten mensen 2 jaar langer doorwerken en i.p.v. juist mee in het pensioen te doen, besluit deze regering minder te doteren (omdat je toch 2 jaar langer moet doorwerken was de uitleg). Een direct bewijs van onvermogen aan onze overheid, alleen maar om zelf minder in de pensioenpot te hoeven doen voor hun ambtenaren.
Daarnaast worden we al 15 jaar op de vingers getikt door Brussel, dat we überhaupt te weinig pensioen in de pot stoppen. Tja, want we hebben toch één van de beste stelsels ter wereld. Garanties uit het verleden bieden geen garanties voor in de toekomst. Dat zou men nu onderhand wel moeten weten.
Ach dan korten we toch de mensen die de afgelopen 40-45 jaar pensioen hebben betaald.

Ik ga er al van uit dat mijn vrouw en ik geen of weinig meer krijgen en mijn kinderen al helemaal niet. Zorg dan maar voor je eigen pensioenpotje.