Carismo wrote:Het blijft me steeds verwonderen dat mensen blijven kiezen voor bagger kwaliteit en zo een groter risico creëert op zelfverwonding...
Ga op z'n minst voor deftige pezen en pijlen. Laat tevens de veiligheidsschakelaar nakijken bij een wapensmid die er voor een paar tientjes misschien iets deftig van kan maken.
verwonding van een gespleten pijl, gesprongen pees, of een doorboorde voet kan je in een shtf situatie best missen
Een ander citaat van jou is het volgende:
"Oermensen werden zelden ouder dan 25 jaar

en de bogen amper een paar schietbeurten...
In de meer dan 30 jaar dat ik de boog hanteer heb ik aardig wat ongelukjes zien voorbijgaan. Ook van professioneel materiaal, pijlen die afbreken en door de arm gaan. pezen die knappen en een litteken achterlaten op het gezicht ( zelf al eens een oog gekost), latten die afbreken en op een haar na de hals gemist hebben... oer-gevoel en alles is wel goed maar veiligheid is prio nr 1"
Waarom zou ik dan het "betere materiaal" nemen als daar ook risico aan kleeft?
Wij hebben het hier over dingen die in noodsituatie van pas komen!
Als ik direct weg zou moeten gaan rij ik ook liever en een BMW of Audi dan in mijn Matiz, maar ik kom er wel in weg!
Een man kung is wellicht niet het beste wat je zou kunnen krijgen maar als noodboogje 100x beter dan niets!
Daarbij moet ik ook zeggen alle materialen zo zijn veilig als de man/vrouw erachter, en natuurlijk het onderhoud hiervan.