ik zie mijn 'bushcraft skills' als een onderdeel van mijn prepper kennis.
water zuiveren met basic natuurlijke middelen is een eigenlijk een bushcraft.
eetbare planten determineren en vinden is eigenlijk een bushcraft.
vallen zetten, jagen en vissen is eigenlijk een bushcraft.
en zo'n beetje alles wat je nodig hebt als de sh#t langer duurt en je reserves op raken heeft wel te maken met bushcraft.
denk bijvoorbeeld aan touw maken van brandnetels, koken op open vuur, brood bakken in een klei oven, manden vlechten, netten maken van natuurlijke vezels....ik noem maar wat.
mijn beste skills liggen op het natuurlijke vlak. zoals moestuinieren, wildplukken, kruiden als geneesmiddelen etc....en dat kun je allemaal eigenlijk allemaal als een onderdeel van bushcraften zien.
omdat we hoe dan ook steden en dorpen houden denk ik ook veel aan urban survival.
een onbruikbare oude auto is zó om te bouwen als solarcoocker of droogoven voor vlees, vis of kruiden en fruit...
blikvoer en wc papier bewaren en opslaan kunnen we allemaal, daar heb je (grotendeels) geen speciale kennis voor te hebben.
daarnaast is het handig om dat soort skills te hebben.
wat wel erg grappig is dat mensen toch ergens denken dat preppers alleen maar hun kelders(of zolders) volstouwen met voer etc en in het weekend met een mes en een tarp door het bos zwalken....en dat we jos dan vast persoonlijk kennen!
ach, laat ze maar denken wat ze willen