We zijn ondertussen 2018, maar ik werk toch maar verder in dit topic.
In 2017 had ik al eens gesproken om de moestuin hier thuis ook te vergroten. Deze week in verlof en er eindelijk eens werk van gemaakt.
Nu er weinig activiteit mogelijk is in de moestuin had ik toch de tijd.
Begonnen met een stuk van 4m op 5m het gras weg te nemen en te "omheinen"
Zoals je kan zien ligt het dus vlak naast het tuinhuis en staan achter het tuinhuis watervaten. Dat scheelt ook weer enkele stappen
0.jpg
1.jpg
De boel effen getrokken, worteldoek gelegd en de compostbak in de hoek verplaatst.
Hier komt binnenkort schors/haksel op om de paden onkruidvrij en makkelijk beloopbaar te houden.
2.jpg
Nieuwe bakken gemaakt met tuinhout en geplaatst in de moestuin.
Eveneens een afgedankt watervat (had een barst onderaan) z'n kont eraf gezaagd en in de grond geplaatst.
3.jpg
Bedoeling is dus om de "risicoplanten" en de veel gebruikte hier thuis te houden, de trage of minder gevoelige groeiers gaan naar het moestuincomplex.
Ik speel met het idee om de bessen die rechts staan te leiden langs de nieuwe omheining.
De strook die naar voor komt die jullie links zien op de foto's (waar dit jaar ook al planten stonden) is afgegeven aan mevrouw omdat ze lavendel wil. Ik kan er mee leven, 't is een schoon plantje en het trekt de bijen aan.
Ondertussen heb ik de worteldoek weggesneden in de bakken.
Voor de zekerheid zal ik toch wat karton onderin de bakken leggen alvorens er grond in te doen.
De bakken heb ik vast gezet en de regenton wat ingegraven.
Idee erachter is dus:
- Hier in bakken om onkruidbeheer te vergemakkelijken, moestuincomplex in volle grond om massa te trekken;
- Omheining om een apart hoekje te creëren, de "tomatenpikkende" hond te verschalken en omdat ik het mooi vind;
- Nu oogt het schaduwrijk, maar in de zomer ligt dit stuk tuin in de volle zon en geniet het het langst van de zon. Van 11u tot 20u
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.