Sjonge, jonge,
We hebben een nieuwe "omhoog geschoten verkoudheid" en bijna heel de wereld staat op z'n kop ...
We leven nu eenmaal in een angstmaatschappij waar voor de msm sensatie op nummer één staat en dan pas correcte informatie verstrekken.
Medische zorg:
Ik kan jullie uit héél goeie bron (mijn vrouw werkt in een laboratorium) zeggen dat men zeer goed voorbereid is op een eventuele grote uitbraak, MAAR dat één van hun grote bezorgdheden is dat men zonder materiaal zou kunnen vallen als de paniek blijft aanhouden. Het benodigde testmateriaal komt voor een groot deel uit Italië en heeft een zeer korte houdbaarheidsdatum.
Bij een grote uitbraak zullen de benodigdheden verdeeld worden volgens een prioriteitenlijst.
De wissers die gebruikt worden om de testen uit te voeren worden niet geopend in gelijk welke ruimte, ze worden geopend in een speciaal daarvoor voorziene ruimte die in onderdruk staat met een luchtsluis.
Nog een belangrijk weetje:
een virus kan NIET ontsnappen en NIET leven zonder gastheer. maw: een virus kan niet vanop de grond op je springen. Het virus sterft ook mee met een eventuele overledene. We gaan dus geen scenario's zien van brandende massagraven ...
Cijfers en data
Uit een gesprek met artsen en biologen is aan me bevestigd dat cijfers en data vermoedelijk een verkeerd beeld geven.
De vraag is niet hoeveel mensen covid-19 hebben, de vraag is eerder hoeveel mensen niet gediagnosticeerd zijn/werden.
De cijfers zeggen eigenlijk niets omdat men niet alle data heeft, omdat men niet alle data kan verifiëren of simpelweg omdat de data niet voorhanden is (vb: Als er geen, of niet voldoende, zwangere vrouwen besmet zijn kan men de gevolgen voor de baby niet kennen).
Covid-19 in een broodje aap
Stilaan komen de broodje aap verhalen boven. De éne al zotter dan de andere. Enkele voorbeelden die ik las:
- Men wil de ouderen en zwakkeren "uitroeien" met het virus;
- Men wil de economie manipuleren met het virus;
- Men weet al veel langer van besmettingen;
- Men verzwijgt de ernst van het virus;
- ...
Dergelijke verhalen en hersenspinsels zijn al jaren van de partij, maar hebben weinig tot geen meerwaarde in dergelijke situatie's.
Enkele redenen waarbij zo'n scenario's snel hun geloofwaardigheid verliezen:
- Je kan dergelijke "plannetjes" nooit geheim houden, er zou altijd wel iemand zijn die zijn mond voorbij praat of waarbij het scenario knaagt aan diens geweten;
- Een virus is niet iets wat je met een opdracht de wereld in kan sturen, het heeft namelijk geen ogen om te kijken, oren om te luisteren en hersenen om te denken waar het mee bezig is. MAW: je loopt het risico dat je ook jezelf gaat uitroeien en dat is niet de bedoeling denk ik dan.
- Scenario's zoals in de reeks "Cordon" leveren mooie beelden en verhaallijnen op, maar zijn totaal niet realistisch;
- En last but not least: Er is simpelweg geen bewijs voor. Iets wat voor een goeie theorie nogal van cruciaal belang is ...
Misschien zien jullie mij nu als een naïeve simpele ziel, hetzij dan zo
Kort samengevat: Wees verstandig, volg (zoals steeds) de hygiëne-regels, zoek het virus niet doelbewust op en leef alsof het je laatste dag is