Wonend bij mijn ouders, weinig ruimte en weinig geld.
Ik wil graag een voorraadje aanleggen, alleen heb ik geen idee waar ik moet beginnen...
Graag wat tips

Grtz
Dutch
In recepten ben ik sowieso geïnteresseerdLewieke wrote:Gewoon afspraken maken met je ouders. Je hebt het zelf ook wel een beetje in de hand. Koop je brood of bak je brood? De feesten komen er aan. Koop of vraag een broodbakmachine en bak zelf brood voor je familie. Recepten kan je van mij krijgen, praktische tips ook. Je bespaart 1.60€ per brood ongeveer, eet lekker en gezond. EN je hebt meel nodig. Eerst koop je 5 kg, daarna 10 kg, zo bouw je op. Zonder dat het veel kost kan je op die manier een grote hoeveelheid voedingswaren in de vorm van meel opslaan. En je ouders ? Die zullen maar wat blij zijn dat jij vers brood bakt.
PS Hier staat tussen 50 en 75 kg meel. Goed voor minstens 50 broden (of 50 dagen voedsel!)
Aanbiedingen, en bonuskaart.Plaag wrote:Aanbiedingen kijken in de winkels.
Ja precies, nu heb je hier in de plus speciale actie met zegeltjes.Peerke wrote:Aanbiedingen, en bonuskaart.
Zondag al alle aanbiedingen van supermarkten e.d. nalopen.
Ik denk als je een week niet gegeten heb blij gaat zijn met smerig blikvoer.FincaInSpanje wrote:Koop een paar van die plastic boxen die gemakkelijk kunt stapelen en die onder je bed passen, soms met wieltjes. Spaar daar je eigen voorraad in op door af en toe wat langer houdbaar voer te kopen. Doe er ook een waterfilter in en een brandertje om op te kunnen koken. Wat EHBO en je bent klaar.
Betrek je ouders er langzaamaan bij door ze te wijzen op het feit dat het verstandig is wat voorraad aan te houden. Met name als je aangeeft dat het goedkoper is om dingen in de aanbieding te kopen. Koop dingen die je een keertje eerder hebt geproefd en wat je lekker vindt. Anders zit je straks vol voorraad van smerige blikvoer die je met tegenzin eet.
Ik heb kasten vol blikvoer, maar wel het lekkere.Plaag wrote:Ik denk als je een week niet gegeten heb blij gaat zijn met smerig blikvoer.
Toevallig niet. Had je de vragen vooraf willen hebben? Sorry maar dat zal niet lukken. Het is overigens mijn ervaring dat die leerkrachten alles weten over wiskunde maar nauwelijks kunnen rekenen (als het over hun budget gaat).thedutchsurvivalist wrote:@Lewieke *zoekt naar een broodbak machine*
Ennuh, bent u toevallig leerkracht wiskunde B?
Was meer om uitleg te krijgen haha, ik moet mn examens ook halen en dan is cheaten niet de beste optie.Lewieke wrote:Toevallig niet. Had je de vragen vooraf willen hebben? Sorry maar dat zal niet lukken. Het is overigens mijn ervaring dat die leerkrachten alles weten over wiskunde maar nauwelijks kunnen rekenen (als het over hun budget gaat).
Pas een beetje op met grote hoeveelheden meel. Wij konden laatst 25 kg speltmeel zo de ton induwen. De reden: meelwormen of eitjes in het meel. Het kunnen ook zwarte vliegjes zijn geweest (het eindstadium) die zo door de dikke papieren zak heen hadden gekauwd. Toen het tijd werd de zak aan te breken trof ik een ongelooflijke, grijsachtige biosfeer aan van eitjes, wormen, coconnen en rondhopsende vliegjes aan. Ook in plastic zakken van elk een kilo - die direct na aankoop waren gezeefd m.b.v. een zeer fijne zeef - bevond zich de genoemde potpourri aan vrolijk feestende meelwezens. Uiteindelijk hebben we alles moeten weggooien. Zonde (maar wel een wijze les).Lewieke wrote:Hier staat tussen 50 en 75 kg meel. Goed voor minstens 50 broden (of 50 dagen voedsel!)