snapte het eerst al niet waarom het allemaal niet werkte

janc wrote:Zijn al zijn er maar de helft , nog beangstigende cijfers als je ziet dat ze in Parijs met amper 10 (?) waren . Doet je denken als er ineens 100 de wapens opnemen ...
In mijn ogen zijn ze rijkelijk te laat met deze zaak en hoop dat de rechter gaat oordelen dat het een keer klaar moet zijn en dus ook verdere rechtszaken gaat verbieden.Nabestaanden van twee doodgeschoten Molukse kapers van de treinkaping bij De Punt in 1977 dagen de Nederlandse staat voor de rechter. Volgens hen zijn de kapers Max Papilaja en Hansina Uktolseja door mariniers geëxecuteerd terwijl ze zwaargewond en weerloos waren.
Een neef van mijn moeder was 1 van de aanwezige zeehonden. Destijds wisten ze niet eens wat terrorisme was en is er gewoon militair ingegrepen omdat ze niets anders konden doen. Naar zijn eigen zeggen waren de Mariniers heel erg bang om onschuldigen te verwonden of te doden. Daarom is er besloten zo hard mogelijk in te grijpen om de burgers maar zo veilig mogelijk te houden.ghostwhiper wrote:Ben het gezever rondom de treinkaping van de punt zo zat.
Het is een aantal decennia geleden en nog steeds zijn de nabestaanden van de terroristen moeilijk aan het doen.
Nu hebben er 2 de staat weer aangeklaagd omdat er excessief geweld gebruikt is maar voor zo ver ik weet is het met terroristen zo dat het protocol eerst schieten en dan pas vragen stellen is.
Nabestaanden treinkapers dagen Staat
In mijn ogen zijn ze rijkelijk te laat met deze zaak en hoop dat de rechter gaat oordelen dat het een keer klaar moet zijn en dus ook verdere rechtszaken gaat verbieden.
Zelfs dienstplichtigen werden geinstrueerd en gereed gemaakt voor deze kaping. Een kennis van mij was hierbij, op het laatste moment werd het afgeblazen voor de zandhazenRepelsteeltje wrote:Een neef van mijn moeder was 1 van de aanwezige zeehonden. Destijds wisten ze niet eens wat terrorisme was en is er gewoon militair ingegrepen omdat ze niets anders konden doen. Naar zijn eigen zeggen waren de Mariniers heel erg bang om onschuldigen te verwonden of te doden. Daarom is er besloten zo hard mogelijk in te grijpen om de burgers maar zo veilig mogelijk te houden.
Naar huidige interventiemaatstaven is er veel fout gegaan. Maar vanuit het perspectief van destijds was dit de enigste en zodoende beste oplossing om de gegijzelden in vrijheid te brengen met minimale verliezen.
volgensmij vergeten ze dat er in de islamitische staat 10 jarigen een AK krijgen om als politie op te treden in diverse steden en dorpen.Het Openbaar Ministerie (OM) gaat bij het gerechtshof in beroep tegen de vrijlating van een 15-jarig meisje uit Sittard. Zij wordt verdacht van voorbereiden of poging tot deelname aan een terroristische organisatie, liet het OM zaterdag weten.
De instructies zijn geweest dat ze levend gepakt moesten worden ivm ondervraging. Ik denk dat het gebruik van KO- kots en traangas en heel veel rubberkogels de kans daarop vergroot.Lewieke wrote:Ze hadden het kunnen oplossen met 1 of 2 handgranaten. Daarna waren nog enkele kogels voldoende geweest. Dat was efficiënter en een stuk goedkoper geweest. Wellicht was er ook niet zoveel schade aan de gevel van het gebouw geweest.
dit is duidelijk een vooroordeel veroorzaakt door (media) indoctrinatie, alles arabisch is een gevaar en moet blijkbaar dood en plat. (al zwaaide aladin gevaarlijk met zijn zwaard meen ik me te herinneren)Een derde van de aanhangers van de Republikeinse partij in de Verenigde Staten zegt in een peiling voorstander te zijn van een bombardement op het koninkrijk Agrabah. Bij de enquêtevraag stond alleen niet waar Agrabah precies ligt, namelijk in de Disneyversie van het sprookje Aladdin.
Oud dutchbatter wilde terug: een IS-dode redt tientallen levensARNHEM -
De 47-jarige voormalige militair Jitse Akse uit Leeuwarden is in Arnhem opgepakt omdat hij in Syrië IS-strijders zou hebben gedood.
Akse: ze kunnen me niet veel makenDe vrijdag opgepakt Jitse Akse had totaal geen moeite met het doden van IS-strijders. ,,Als je ziet wat zij uitvreten… Met het omleggen van één IS'er red ik waarschijnlijk tientallen levens.''
IS-killer: held of moordenaar?De vrijdag opgepakte anti-IS-strijder Jitse Akse denkt niet dat justitie hem veel kan maken. "Ik vecht tégen IS, net als Nederland. Een huurling ben ik niet en ik ronsel hier in Nederland ook geen strijders of zo."
Premium artikel via pb beschikbaar voor de liefhebber.De arrestatie van Jitse Akse zorgt voor heftige reacties. De ex-militair ging op eigen houtje naar Syrië om tegen IS te strijden. Verdient hij celstraf of een lintje? Terreurexpert Bart Olmer heeft het laatste nieuws in TELEGRAAF VANDAAG. Presentatie: Maarten Steendam.
Vrienden van Jitse A. die wordt verdacht van het doden van IS-strijders in Syrië, zamelen geld voor hem in. ,,Jitse is ons dankbaar", aldus een van de veteranen.
badges zijn hier te krijgen https://www.facebook.com/Infidel-Nation ... 960775448/Kees en zijn 'maten' lieten badges drukken met de tekst 'Fighting terrorism is not a crime - support Jitse'.