Ik ben een liefhebber van stoofschotels (eigenlijk ook de velen Indonesische smaken) en ze zitten dan ook in onze basisvoorraad. Bij de NL groothandel koop ik een grootverbruik stoofvleesschotel (grote brokken paardenvlees) die met weinig middelen is op te leuken tot verschillende varianten. Maar dat zijn blikken van ongeveer 2700 gram, dus veel. Het merk Coertjens (BE) is bekend in NL omdat dat wordt gebruikt op de friet\patat stoofvlees. Die is erg goed maar dus bekend bij de meeste mensen.
Stoofvlees in pot of blik wordt in NL weinig verkocht en meestal is het een tijdelijk product tijdens de BE-weken of een andere actie. De prijzen in NL liggen dan ook een stuk hoger want in BE is het ALTIJD verkrijgbaar (dat scheel vaak wel 1,80€ per pot\blik). Gisteren kocht ik met mijn Vlaamse vriend dus verschillende potten, die ik deze week allemaal ga testen. Van de lekkerste ga ik later een voorraadje aanleggen, ook voor Spanje.
De smaak vind ik het belangrijkste, want je wilt toch iets acceptabels eten. Daarnaast kijk ik naar de hoeveelheid (vlees), prijs en overal kwaliteit. Een verslagje zal ik hier plaatsen al zullen smaken verschillen. Later zal ik ook een paar foto's plaatsen.
Eet ze.