Ik kan mezelf echt tot een suikerjunkie rekenen. Niet zozeer in de producten die ik eet, maar zeker wel in de limonades die ik graag drink. Deze student deed een test.
Suiker is puur vergif en zwaar verslavend. Zelfs als je overgaat op kunstmatige zoetstof word het lichaam aangezet op insulineproductie die dan weer niets te doen heeft waardoor je nóg meer zin krijgt in suiker.
Voedsel heeft genoeg zoetstof van zichzelf in zich. Toegevoegde suikers in welke vorm dan (zelfs honing en stevia) ook moet je spaarzaam mee zijn.
Aanvulling:
Kijk vooral deze film. Hij is te downloaden maar ivm regelgeving mag ik dat linkje niet plaatsen. Daarom hier de You-tube link van de trailer: https://www.youtube.com/watch?v=6uaWekLrilY
Het probleem van de huidige jeugd is dat die niet alleen veel consumeert, maar dankzij de telefoon en tablet nauwelijks nog beweegt.
En dan kun je suikers wel opslaan, maar als je ze niet verbrandt kom je alleen maar aan.
Daar zit m de knijp.
Zelf gebruik ik nu nog maar weinig suiker. Zwarte koffie smorgens. Thee met wat suiker en honing. Karvan Cevitam aanlengsiroop waar weinig suiker inzit. Veel thee, en ik ben geen PVDA-er, al wil ik wel wat knuffelen naast mijn teddie beer. Over mijn gewicht kan ik weinig zeggen. Ik fiets elke dag. Ben 's middags buiten. Morgen eens wegen. Ik voel me inderdaad energieker.