Hobbymatig heb ik erg veel plezier in het hakken en zagen van hout voor de kachel. Niet die van mij zelf (want, ik heb geen kachel), maar dan wel weer voor bekenden. Gewoon met jongens onder elkaar een dagje fysiek aan de bak. Heerlijk.
De geneugten van een eigen zaak is onder andere dat je weg komt met het aanschaffen van gereedschap (lees: speelgoed). Tegelijkertijd wil ik wel zo reëel zijn en niet iets kopen wat ik niet (hard) nodig heb dus soms zoek je naar de gulden middenweg. VEEL voor weinig!!! Lekker googlen dus naar een goedkoop kettingzaagje voor de heb (en ga binnenkort waarschijnlijk ook gewoon op het werk mee aan de slag

Wat is de schade? De kettingzaag (50 cm blad, 36PK) met een toolkitje en twee kettingen. 100 euro excl. verzenden. Goede ketting 25 euro ook excl. verzenden.
Aan de gang geweest vandaag. Nu heb ik nog niet heel veel ervaring met kettingzagen en zeker niet met veel verschillende merken dus het reverentiekader is gering. Maar...... voor het geld wat ik heb uitgegeven lach ik me slap! 2 keer op de choke trekken en twee keer gewoon en hij liep. Genoeg power om gewoon lekker te kunnen werken (als je maar hard genoeg duwt stoppen de meeste kettingzagen er wel mee). Ook de tree stump van 70 cm doorsnede zonder problemen kunnen afzagen. Vandaag zo'n 3 kuub hout in mootjes gezaagd en afgevoerd en veel schik gehad.
Al met al wat mij betreft een aanrader. Als je geen bosbouwer bent en wel eens de aanschaf van een kettingzaag hebt overwogen denk ik niet dat je hier mis mee gaat. Ben benieuwd of er onder ons nog zijn dit wat bij te dragen hebben over voors en tegens van bepaalde zagen.