Wij zijn 2 maanden geleden verhuist en hebben het geluk om vriendjespolitiek in te zetten om zo toch snel een moestuin te krijgen. Al binnen een week had ik zo en moestuin ter beschikking. Helaas was er iemand in het bestuur hier niet helemaal mee eens (schijnt wel vaker roet in het eten te gooien). Gelukkig was er plan 2. Een "partnerschap" aangaan met een ander op een tuintje. Dit betekend hier officieel dat je dan met zijn 2en een tuintje hebt en deze gezamenlijk onderhoud. In de praktijk komt het er in mijn geval op neer dat de beste man stopt maar op papier het tuintje aanhoud en ik dit tuintje volgend jaar helemaal solo mag hebben. Het is dus gewoon mijn tuintje.
Waarom dit topic?
In dit topic wil ik een beetje bijhouden wat ik zoal doe in mijn moestuintje. Dit om zodoende voor anderen een motivatie of zelfs inspiratie te kunnen zijn om ook een moestuintje te beginnen. Een eigen moestuin is een privé-supermarkt, een psycholoog, een sportschool, een sociaal netwerk en gezelligheid in 1! Er is dus eigenlijk geen enkele reden om géén moestuin te beginnen. Maar vaak rijst bij mensen de vraag: Wat moet er in hemelsnaam allemaal gebeuren? Er is veel info beschikbaar en niet altijd even betrouwbaar. Nu zeg ik niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar kan wel mijn ervaringen hier oppennen en eventuele vragen beantwoorden zoals ik het doe.
Veel leesplezier in de toekomst en hopelijk heb je er wat aan