maar ik heb wel al een idee voor een cadeautje!
een workshop zelf worst maken...
heb ik nog nooit gedaan en kennis nemen ze je nooit meer af

lijkt me super om te kunnen!
https://wateetons.com/wateetons-worksho ... uari-2019/
Flos wrote:Ga je de workshop zelf geven of wil je er een volgen?
jep, dat boek wil ik dus ook heel graag!Flos wrote:Gisteren is het bestelde boek ,, worst bijbel ,, toegekomen zo heb ik weer wat lees voer.
dat is precies waarom ik een workshop wil doen (naast het boek kopen)...Flos wrote:Ik sta er van versteld wat er al komt bij kijken om een simpele worst te maken dat enigszins bewaard.
Ik woon in een huis uit 1920 die nog een varkenshok heeft. Er zullen er 2 tot 4 in kunnen. Ik vraag me af of dat als particulier nog wel mag. Niet dat ik een aantal varkens ga fokken, maar als de pleuris uitbreekt en noodgedwongen weer een groentetuin moet aanleggen, wordt het natuurlijk een ander verhaal. Een ingemetselde pekelbak bevindt zich ook nog in de kelder. Al heb ik me in het pekelen nooit echt verdiept.Peerke wrote:@Bazzym
Als je de ruimte hebt om varkens te houden ... ga dan voor Oxford and Sandy black.
ik ben zeer geïnteresseerd Bazzym!Bazzym wrote:
Heb overigens voor de liefhebbers nog wel ergens een slagerij handboek voor recepten van worsten, paté's en heel veel anders.
Zo denk ik er ook over.EVA wrote:heel lang nagedacht over het houden van slachtdieren.
na lang beraad met mezelf ben ik tot de conclusie gekomen dat ik tot het hypocriete soort behoor dat gek op vlees is maar niet wil weten wie, wanneer en hoe het geslacht wordt.
bah.
Als er geen eten is... denk ik er zelfs geen probleem mee te hebben om jou te slachten!Candyman wrote:Zo denk ik er ook over.
Maar wat als er geen eten meer is en er komt een dikke kip voorbij?